Projecte de Cria de la Milana
WEBCAM Cria de la Milana en Directe

Fundación Biodiversidad tirme lacaixa Ajuntament Santa Eugènia Zoo Natura Parc Consell de Mallorca

La Milana (Milvus milvus) és una espècie que actualment està catalogada en Perill d’Extinció a les Balears i dins la categoria de Vulnerable a nivell estatal, sofrint igualment un fort descens a totes les poblacions continentals.

És per això, que la Fundació Natura Parc a posat en marxa, per iniciativa pròpia, el Projecte de Cria en Captivitat de la Milana (Milvus milvus) amb la intenció d’anticipar-se a futures necessitats, garantint un nucli estable de reproductors i destinant les cries nascudes a formar part tant d’altres nuclis de cria com a Programes In-situ d'aquesta espècie.

A l’actualitat la Fundació Natura Parc disposa de la població estable de reproductors més grossa a nivell europeu formada per 16 exemplars que estan estabulats a les mudes de cria en constant vigilància per part dels tècnics adscrits al Projecte.

Al ser un Projecte de recent creació i de llarga durada, durant l’any 2.009 s’estan consolidant les parelles reproductores, esperant tenir els primers resultats en la cria durant l’any 2.010 i posteriors.